کد مطلب:124687 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:287

لبخند نور
پیوند ازدواج علی با فاطمه علیهاالسلام در سال دوم هجری اندكی بعد از جنگ بدر رخ می دهد. بر این اساس دیدگاه بیشتر تاریخ نویسان صحیح می باشد، كه ولادت حسن مجتبی سبط اكبر نبوی صلی الله علیه و آله را در



[ صفحه 21]



نیمه رمضان سال سوم هجری ثبت می نمایند. گرچه برخی مانند كلینی ولادت حضرت را در سال دوم می داند. [1] .

رمضان ماه نزول قرآن صامت و خموش بر رسول الله صلی الله علیه و آله، رمضان ماه نزول قرآن ناطق و گویا بر دامن فاطمه علیهاالسلام، رمضان ماهی كه در آن «لیلة القدر» نهاده شده است و فاطمه علیهاالسلام لیلة القدری كه به رمضان شرافت و عظمت بخشیده است.

دامن رسول الله صلی الله علیه و آله دریاری كوثری كه قرآن از آن روان، دامن فاطمه مهدی كه یازده كوثر جوشان از آن فوران! آری در نیمه رمضان فروغ ستاره ی امامت این گونه بر دامن فاطمه علیهاالسلام لبخند می زند و ریحانه رسول الله صلی الله علیه و آله این گونه در بوستان علی شكفته می گردد. در نیمه ی رمضان سال سوم اولین ثمره پیوند ملكوتی علی و فاطمه پدیدار می گردد. و نسل پر ثمر رسول الله صلی الله علیه و آله تداوم می یاید. در نیمه رمضان اولین امام همان از دامن زهرا علیهاالسلام پدیدار می گردد. علی و فاطمه كه خود الگوی همگانند در نیمه رمضان این افتخار نصیبشان می شود كه اسوه دیگری بر دامن بنهند و افتخار بزرگی به ارمغان آرند.


[1] كافي، باب مولد حسن بن علي عليهاالسلام ارشاد مفيد، ج 2، ص 5، بحار، ج 43، ص 250.